İngiltere Başbakanı Starmer istifa etti
İngiltere Başbakanı Keir Starmer, Makerfield bölgesindeki seçim yenilgisinin ardından İşçi Partisi liderliğinden ve başbakanlıktan istifa ettiğini duyurdu.
GAZETE PENCERE - İngiltere Başbakanı Keir Starmer görevden ayrılacağını açıkladı.
Başbakanlık konutu önünde açıklama yapan Starmer, Makerfield'daki ara seçimde Andy Burnham’a karşı alınan ağır yenilginin ardından İşçi Partisi'nden kendisine genel seçimde partisinde liderlik etmeye uygun olup olmadığının sorulduğunu söyledi.
Tepkilere ve istifa çağrılarına yanıt veren Starmer, "Partimin bu soruya verdiği cevabı duydum ve bu cevabı memnuniyetle kabul ediyorum. Bu yüzden İşçi Partisi liderliğinden istifa edeceğim" dedi.
Kral Charles'la görüştüğünü aktaran Keir Starmer, iktidarın sorunsuz bir şekilde devri için elinden geleni yapacağını ve halefine destek tam destek vereceğini belirtti.
Starmer konuşmasını bitirirken gözleri doldu ve sesi titredi.
Kaynak:Haber Merkezi