Müsavat Dervişoğlu: Saraydaki sultana siyasetteki butlana boyun eğmeyeceğiz

Ankara'da düzenledikleri mitingde çözüm süreci başta olmak üzere iktidara farklı alanlarda eleştiriler yönelten ve tepki gösteren İYİ Parti lideri Müsavat Dervişoğlu, "Saraydaki sultana siyasetteki butlana boyun eğlemeyeceğiz" dedi.

Müsavat Dervişoğlu: Saraydaki sultana siyasetteki butlana boyun eğmeyeceğiz

GAZETE PENCERE - İYİ Parti, "Terörsüz Türkiye" adıyla yürütülen çözüm sürecine tepki olarak Ankara'daki Tandoğan Meydanı'nda "Bayrak Açıyorum" mitingi düzenledi.

KADİR İNANIR MESAJI: ABİME RAHMET DİLEYEMEYECEKSEM BATSUN BU SİYASET

Mitingde konuşan İYİ Parti Genel Başkanı Müsavat Dervişoğlu, dün hayatını kaybeden sanatçı Kadir İnanır'ı andı.

Dervişoğlu, "O, Türkiye için Kadir İnanır'dı. Yeşilçam'ın yüce dağıydı. Tatar Ramazan'dı, Şoför İlyas'tı; birçok karaktere ruh verdi. Benim için her zaman Kadir abiydi. Fatsalı hemşerim, delikanlı ve solcu bir abimdi. Ben de onun Türk milliyetçisi kardeşiydim. Hayatıma çok önemli katkıları olan biriydi; aynı masada tartışıp aynı masada gülüp ağladığım abimdi. Dediler ki bana: 'Yarın miting var. Kadir İnanır solcuydu, akil adamlardandı; anmayalım, yanlış anlaşılır'. Ben, 50 senelik ağabeyime Allah'tan rahmet dileyemeyeceksem, bunun riyakârlığına batacaksam asıl bu siyaset batsın. Bu durumdan ben değil, Allah'ın rahmetini dilemekten imtina edenler utansın. Allah ruhunu şad, mekânını cennet eylesin Kadir abi. Sen hiç merak etme, 'Biz bu oyunu da bozarız'. Rahat uyu" dedi.

Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'ni eleştiren Dervişoğlu, "Kayyum hepimizin başındadır. Kayyum devletin milletin başındadır. Bu yetkiler bu siyaset çıkmazı bu ahlaki çöküş büyük bir yıkım yaratmıştır. Mesele bir kişinin meselesi olmaktan çıkmıştır. Kayıplarımız sadece maddi değildir. Sahip olduğumuz hiçbir şey güvende değildir. Saldırının odağı bellidir. Bize millet yapan büyük maneviyatımız saldırı altındadır" diye konuştu.

"BİZLER BU TUZAĞI BOZANLARIZ"

"Devletin hukuku olur, o hukukta yalnız ve ancak Türk milletinindir" diyen Dervişoğlu, "Hukuk demek ekmek, ahlak demektir. Bunlar Türkiye'ye kurulmuş tuzağın taşeronlardır. Bizler de bu tuzağı bozanlarız. Herkesin bir hesabı varsa Allah'ın da bir hesabı vardır diyenleriz. Buraya da o inanç ve dirayetle o tuzağı bozmaya geldik. Bunu ilan etmeye geldik. Biz buraya muktedirlerin sahte gündemlerini yere çalmaya, milletin hakikatini göndere çekmeye geldik" ifadelerini kullandı.

iyi-parti-ankara-mitingi

"DEVLET AKLI DİYE PAZARLADIKLARI ŞEY İKTİDAR KURNAZLIĞIDIR"

Hukuk devleti vurgusu yapan Müsavat Dervişoğlu, "Türkiye ne kadar hukuk devleti ise o kadar terörsüzdür. Yaptıkları her şeye devlet aklı diyorlar. Devlet aklı iktidarın her yaptığına giydirilen bir dokunulmazlık zırhı değildir. Bir partinin menfaatini devlet menfaati gibi sunmak değildir. Bize devlet aklı diye pazarladıkları şey iktidar kurnazlığıdır" dedi.

"Bizim devletimiz vatandaşın geleceğini karartmaz. Bizim devletimiz Türk’ün şerefi ve onuruyla oynamaz. Bizim devletimiz eli kanlı bir katilin danışmanlığına asla ihtiyaç duymaz" diyen Dervişoğlu'nun konuşmasından başlıklar şöyle:

"Gücün etrafında pervane olanlara inat hakikat ateşinde yanmayı göze aldık. Mübarek Muharrem ayında diyorum ki, saraylarda olmaktansa Kerbala'da Hüseyin olmakla şerefleniriz. Çünkü biz kutlu Cumhuriyet mirasını baş üstünde taşıyanlardanız. Zaman ve tarih bu sarsılmaz duruşumuzu görüyorsunuz haklı çıkartıyor."

"25 MİLYON İCRA DOSYASI VAR, HESAP SORACAĞIZ"

"Evladının yarınından endişeli analar, işsizin hayat çilesi, çiftçinin hasat derdi, esnafın kredi problemi, emeklinin, memurun, işçinin maaş derdi her birimizin ortak dertleri değil mi?

25 milyon icra dosyası var bu ülkede, 25 milyon! 25 yıllık iktidarın sonunda 25 milyon icra dosyası var. Şimdi utanmadan 25. yıllarını kutlayacaklarmış.

Geleceğimizi ipotek eden, nesillerin umutlarını haczeden, buna sebep olanların hiçbir bedel ödemediği bir 25 yıldan bahsediyorum. Allah şahittir, sizler de şahit olun; geliyoruz, geleceğiz sıkı dursunlar, hesap soracağız."

"İHANETİN ZAMAN AŞIMI YOK"

"Biz bu gidişat millete zarar verir dedik, zarar verdi. Bu adaletsizlik devleti çürütür dedik, çürüttü. Biz terör ve teröristle masaya oturulmaz dedik. Utanmazlıklarına rağmen ihanetlerine meşruluk dileniyorlar ama yetinemiyorlar. Çünkü sözlerim hepsinin kulaklarında yankılanıyor. İhanetin zaman aşımı yoktur ama sizin verilecek hesabınız vardır."

"BEBEK KATİLİNE ÖZGÜRLÜK MİTİNGLERİ YAPIYORLAR"

"Bugün mitingler yapılıyor. Bebek katiline özgürlük mitingi düzenler ve buna çanak tutarsanız, işte çanak tutanları da millet yuhalar. Yarın da İstanbul ve Diyarbakır'da yapılacakmış. Peki ne mitingi bunlar? Bebek katiline özgürlük mitingleri. Milyonlarca insanın acısından sorumlu elinde 50 bin evladımızın kanı olan teröriste özgürlük istiyorlar. Siz eli kanlı katilin mesajlarını Nevruz bayramında okutursanız olacağız budur. Biz her bir vatandaşımızı Cumhuriyet'in hür eşit onurlu ve kanun önünde eşit sayan fertleri olarak görüyoruz. Biz özgürlüğü katile eşitlemiyoruz. Biz demokrasiyi ayrışma bahanesi anlamıyoruz."

"KÜRT'ÜN KENDİSİNİ BU ÜLKENİN YURTTAŞI GÖRMESİNİ İSTEMEDİLER"

"Yıllardır Kürt'ün derdiyle değil, Kürt'ü siyasetlerine alet etmenin hesabıyla ilgilendiler. Ona karnın tok mu diye sormadılar. Çünkü Kürt'ün kendisini bu ülkenin yurttaşı görmesini istemediler. Onların derdi ne Kürt'tür ne Türk'tür. Onların derdi pazarlıklarıdır, alıp verdikleridir. Şunu biliniz: Nilletin iradesi İmralı'da ve onun hamilerinde değil başkent Ankara'da Tandoğan Meydanı'nda bayrakların altındadır."

"KİRLİ TEZGAHLARA BAYRAK AÇIYORUM"

"Gazi Meclis'in kutlu çatısında kapalı kapılar ardındaki kirli tezgahlara, özgürlük maskesi takmış sinsi bölücülüğe bayrak açıyorum. Evladını toprağa verirken yüreği kan ağlayan ama her daim vatan sağ olsun diyen anaların gözyaşları için, on binlerce vatan evladının semaya
yükselen ahı için bayrak açıyorum. Cumhuriyet için açıyorum bu bayrağı, Türk devletinin sarsılmaz vakarı için, hürriyet ve istiklal için bayrak açıyorum.

Kepçeyle gasp edip kaşıkla lütfedenlere, talana ranta bayrak açıyorum. Yargıyı siyasetin emrine verenlere, haber yaptıkları için tutuklananlar, muhalif denilip hapse atılanlar, siyasi haklarına ipotek koyulanlar için bayrak açıyorum."

"KADIN CİNAYETLERİNE, EVLATLARIMIZIN İSTİSMARINA BAYRAK AÇIYORUM"

"Kumarın, fuhuşun özendirildiği; mafyanın cesaretlendirildiği bu düzeni inşa edenlere bayrak
açıyorum. Can güvenliğimiz için gençlerimiz için hayallerini mülakat odalarında bırakan, umudunu yurt dışında aramak zorunda kalan pırlanta gibi gençlerimiz için bayrak açıyorum.

Açlık grevinde öğretmenlerimiz için, 'Mustafa Kemal'in Askerleriyiz dedi diye ordudan atılan genç teğmenlerimiz için bayrak açıyorum.

Durmak bilmeyen kadın cinayetlerine, evlatlarımızın maruz kaldığı iğrenç istismarlara, Allah'tan korkmayıp kuldan utanmayanlara bayrak açıyorum. Güzel ülkemizin devasa bir sığınmacı kampına çevrilmesine, nüfus yapımızın sessiz sedasız değiştirilmesine, vatandaşlığımızı işportaya çevrilmesine bayrak açıyorum."

"KAYPAK MUHAFAZAKARLIĞA BAYRAK AÇIYORUM"

"Milliyetçilikten utanan cumhuriyetçiliğe, vatanın milletin mahremini koruyamayan kaypak muhafazakarlığa bayrak açıyorum. Her tehdit fısıltısına boynunu uzatanlara, sandığın şerefini utanmazca kirletenlere, siyaseti işportaya çevirenlere bayrak açıyorum. Ahlaksızlığı ahlak diye satanlara, riyakarlığı inanç diye pazarlayanlara, kırk ayak üstünde kırk yalanı tekrar eden medya borazanlarına bayrak açıyorum."

"SARAYDAKİ SULTANA DA SİYASETTEKİ BUTLANA DA BOYUN EĞMEYECEĞİZ"

"Saray dalkavuklarına, siyaseti millete emir vermek sananlara bayrak açıyorum, parantez açıp kapattığını söyleyenlere, kardeşi kardeşe düşman eden kutuplaştırmaya, devleti malı zannedip üstüne tapulamaya çalışanlara bayrak açıyorum. Saraydaki sultana siyasetteki butlana boyun eğmeyeceğiz."

"BÜTÜNLEŞİK MUHALEFET ANLAYIŞINI SAVUNUYORUZ"

"Bizler, Gazi Mustafa Kemal’in canıyla, kanıyla kurup emanet ettiği üniter devleti ve milletin bölünmez bütünlüğünü müdafaa ederek birinci vazifemizi yerine getiriyoruz. Bu amaçla, sahte kavgaları ve suni krizleri bir kenara bırakarak bütünleşik muhalefet anlayışını savunuyoruz.

Çünkü gün, şahsi hesapların ve ben mi, sen mi çekişmelerinin günü değildir. Vakit, bu ceberrut düzenden kurtulma, tek adamlığı terk edip demokrasiyi ve millet egemenliğini yeniden hakim kılma vaktidir. Ayrışmadan, bölünmeden ve yılmadan, gizli odalarda ya da icazetli masalarda değil meydanlarda buluşarak sarsılmaz ilkeler etrafında kenetleneceğiz. Milletin iradesini sandıkta birleştirerek, Türkiye’nin her köşesinde omuz omuza haykıracak ve sözün de kararın da millete ait olduğunu tarihe kazıyacağız."

Kaynak:Haber Merkezi

Öne Çıkanlar