İzmir Büyükşehir Belediyesi su ve enerjide tasarruf rakamlarını açıkladı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, su ve enerji tüketiminde uyguladığı verimlilik politikalarıyla dikkat çeken tasarruf rakamları açıkladı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi su ve enerjide tasarruf rakamlarını açıkladı

GAZETE PENCERE - İzmir Büyükşehir Belediyesi, su ve enerji kullanımında hayata geçirilen tasarruf uygulamalarının sonuçlarını paylaştı. İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanlığı verilerine göre belediye, su, elektrik ve doğal gaz tüketiminde düşüş sağlarken yenilenebilir enerji yatırımlarını da sürdürdü.

2024 yılında 7 milyon 792 bin metreküpün üzerinde olan toplam su tüketimi, 2025 yılında 4 milyon 700 bin metreküp seviyesine geriledi. Böylece bir yılda yaklaşık 3 milyon metreküp su tasarrufu sağlandı. Belediye, bu miktarın dört kişilik aile esas alındığında yaklaşık 123 bin hanenin bir aylık su tüketimine karşılık geldiğini belirtti.

SU TÜKETİMİNDE YÜZDE 50 DÜŞÜŞ

2026 yılının ilk dört ayında belediyenin su tüketimi 403 bin 467 metreküp olarak kaydedildi. Geçen yılın aynı dönemindeki 812 bin 811 metreküplük tüketime kıyasla yüzde 50 oranında düşüş yaşandı. İlk dört aylık dönemde elde edilen tasarrufun yaklaşık 32 bin hanenin bir aylık su ihtiyacına denk geldiği ifade edildi.

12-06-2026-ccb3eb07-4a23-4489-8f60-800d7805e6c6

ELEKTRİK VE DOĞAL GAZ TÜKETİMİ DE AZALDI

Belediyenin kurumsal elektrik tüketimi de düşüş gösterdi. 2025 yılının ilk dört ayında 15 milyon 550 bin kilovatsaat olan tüketim, 2026’nın aynı döneminde 15 milyon 127 bin kilovatsaate geriledi. Yaklaşık 423 bin kilovatsaatlik enerji tasarrufu sağlanırken bunun 141 hanenin yıllık elektrik tüketimine eşdeğer olduğu bildirildi.

Doğal gaz kullanımında da geçen yılın aynı dönemine göre 19 bin metreküpün üzerinde azalma kaydedildi. Belediye ayrıca elektrikli araç filosunu kullanmayı sürdürerek çevreci ulaşım hedeflerine yönelik çalışmalarına devam etti.

GÜNEŞ ENERJİSİ ÜRETİMİ ARTIYOR

İzmir Büyükşehir Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren 21 güneş enerji santralinde 2025 yılında 2 milyon kilovatsaatin üzerinde elektrik üretildi. 2026’nın ilk dört ayında ise toplam 533 bin 889 kilovatsaat enerji elde edildi.

Belediye, su ve enerji tüketimini düzenli olarak analiz ederek yüksek tüketim görülen alanlarda saha denetimleri yürütüyor. Aynı zamanda güneş enerjisi yatırımlarıyla enerji ihtiyacının bir bölümünü yenilenebilir kaynaklardan karşılamayı hedefliyor.

Kaynak:Haber Merkezi

Öne Çıkanlar