İki yüzlü bir yıldız keşfedildi: Bir yüzeyi diğerinden tamamen farklı

Bilim insanları, iki yüzlü bir yıldız keşfetti. Roma'nın iki yüzlü tanrısı 'Janus'un adının verildiği beyaz cüce evresindeki yıldızın bir tarafı neredeyse tamamen hidrojenden, diğer tarafı ise helyumdan oluşuyor.Tamamen...

Tamamen farklı

İki yüzünde de iki farklı baskın elementleri barındıran yıldız, ilk olarak Caltech'in San Diego yakınlarındaki Palomar Gözlemevi'nden her gece gökyüzünü tarayan bir araç olan Zwicky Transient Facility (ZTF) tarafından keşfedildi. Caltech'ten çalışmanın lideri olan Dr. Ilaria Caiazzo, "Beyaz cücenin yüzeyi diğerinden tamamen farklı bir. Görüntülerini insanlara gösterdiğimde çok şaşırıyorlar" dedi.

"İki yüzlü doğasını açıklamak zor"

Caiazzo, şöyle devam etti: "Janus’un dış yüzeyi dönen gazdan oluştuğu için yıldızın iki yüzlü doğasını açıklamak zordur. Janus'un beyaz cüce evrimi sırasında meydana geldiği tahmin edilen nadir bir geçişte olabilir. Beyaz cüceler bir zamanlar Güneş gibi olan yıldızların kaynayan kalıntılarıdır."

Her 15 dakikada bir kendi ekseni etrafında dönüyor