ABD, İran'a saldırlar düzenledi
ABD ordusu, gece saatlerinde İran'a bazı bölgelere saldırılar gerçekleştirdi. ABD, İran'ın bir gemiye saldırı düzenlediğini iddia ederek, buna misilleme yaptıklarını açıkladı.
GAZETE PENCERE - ABD, gece saatlerinde bir kez daha İran'a saldırı başlattı.
İran devletine ait Press TV'nin haberine göre, ülkenin güneyindeki liman kenti Sirik'te patlama sesleri duyuldu. Askeri kaynaklar, bir telekomünikasyon kulesine mühimmat isabet ettiğini söyledi. ABD ordusu dün gece de kente saldırı düzenlemişti.
Haberde Keşm Adası'nın da bombalandığı belirtildi.
Yazılı açıklama yapan ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) da saldırıları doğruladı.
Açıklamada, "ABD Merkez Komutanlığı güçleri, başkomutanın talimatıyla 27 Haziran'da İran'daki birden fazla hedefe ek saldırılar düzenledi" denildi.
"Ever Lovely" isimli gemiye düzenlenen saldırıdan Tahran'ı sorumlu tutan ABD, dün gece de İran'a saldırı gerçekleştirmişti.
Açıklamada, "Dün İran'ın 'Ever Lovely'ye yönelik saldırısına misilleme olarak ABD'nin düzenlediği saldırıların ardından İran'a ateşkes anlaşmasına uyma şansı verildi. Ancak İran bu sabah 'Kiku'ya saldırı dronu göndererek bunu yapmamayı tercih etti. Panama bayraklı tanker, Hürmüz Boğazı yakınlarında iki milyondan fazla varil ham petrolle seyrediyordu" ifadelerine yer verildi.
Bu geceki saldırıların "Kiku" isimli petrol tankerini hedef alan saldırıya yanıt olduğu belirtilen açıklamada, "ABD uçakları, İran'ın askeri gözetleme altyapısını, iletişim sistemlerini, hava savunma tesislerini, dron depolama tesislerini ve mayın döşeme yeteneklerini hedef aldı" denildi.
ABD basını saldırıların sona erdiğini belirtti.
ABD, ateşkese rağmen İran'ı vurdu: Hürmüz'de tanker krizi
Hürmüz Boğazı'nda yük gemisine saldırı: BM tahliye planını askıya aldı
Kaynak:Haber Merkezi