Hekimler sandık başına gitti: TTB'de Alpay Azap dönemi devam ediyor

Türk Tabipler Birliği, 78. kongresini gerçekleştirdi. 3 gün süren kongrede yapılan seçimleri mevcut başkan Alpay Azap yönetimi kazandı.

Hekimler sandık başına gitti: TTB'de Alpay Azap dönemi devam ediyor

GAZETE PENCERE - Türk Tabipleri Birliği (TTB) 78. Seçimli Büyük Kongresi çerçevesinde hekimler, kurumun yeni yönetim kadrosunu belirlemek amacıyla sabah saat 09.30 itibarıyla oy kullanmaya başladı.

Toplamda üç gün devam eden kongre sürecinin ardından başlayan seçim maratonunda, sandıklar akşam saat 17.00'de kapandı.

496 delegenin oy verdiği seçimleri mevcut başkan Alpay Azap kazandı.

TTB Merkez Konseyi, Denetleme Kurulu ve Yüksek Onur Kurulu üyelerinin şekilleneceği bu oylamada toplam dört ayrı liste mücadele verdi. Seçime katılan gruplar arasında Tabip Odaları İnisiyatifi, Etkin Demokratik TTB ve Çağdaş Türk Hekimleri Birliği'nin yanı sıra iktidara yakın çizgideki Türk Hekimleri Birliği listesi de yer aldı.

26 Haziran tarihinde başlayan ve üç günlük kongre takviminin ardından oylama aşamasına geçilen seçimler, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Morfoloji Binası Kantini içerisinde gerçekleştirildi.

09.30'da başlayan ve 17.00'da sona eren oy verme işlemi sonucu 65 tabip odasından gelen 496 delege TTB’nin yeni yönetimini belirledi.

SEÇİMLERİ MEVCUT BAŞKAN AZAP KAZANDI

Buna göre seçimleri mevcut başkan Alpay Azap kazandı.

Cumhuriyet'te yer alan habere göre; 11 kişilik Merkez Konseyine seçilen isimler ve aldıkları oylar şu şekilde oldu:

Alpay Azap 187, Ertuğrul Oruç 180, Ali Kanatlı 179, Naki bulut 174, Pınar Saip 176, Mehmet Şerif Demir 171, İrem Yıldız 171, Ayşe Engin Arısoy 164, Güray Kılıç 166, Osman Öztürk 166, Ayşe Gültekingil 166.

Bu sonuçla 11 kişilik konseye Tabip Odaları İnisiyatifinden 4, Etkin Demokratik TTB Grubundan 7 kişi girdi. Alpay Azap, Pınar Saip, Mehmet Şeref Demir ve Ali Kanatlı 2024-2026 döneminin ardından bir kez daha merkez konseye girmeye hak kazandı.

Kaynak:Cumhuriyet

Öne Çıkanlar