Mahsun Kırmızıgül’den cenazedeki siyasetçilere sert tepki: 'Bari burada geri planda durmayı bilin!'
Mahsun Kırmızıgül, usta oyuncu Kadir İnanır’ın cenaze töreninde yaşanan siyasi protokol ve koruma krizine tepki gösterdi. Kırmızıgül, Bari bırakın da sevdiğimiz insanlara son kez sarılalım. Son kez yüzlerine bakalım. Sessizce vedamızı edelim" dedi.
GAZETE PENCERE - Türk sinemasının unutulmaz isimlerinden Kadir İnanır, 77 yaşında yaşamını yitirmesinin ardından bugün son yolculuğuna uğurlandı.
Kadir İnanır'ın cenazesi Muhsin Ertuğrul Sahnesi'ndeki törenin ardından Levent Barbaros Hayrettin Paşa Camii'ne getirildi.
Sanatçı Mahsun Kırmızıgül ise sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla töreni adeta bir "protokol alanına" çeviren siyasetçilere ve koruma ordularına tepki gösterdi.
Siyasetçilerin kameralar karşısında yer alma yarışına girerek gerçek sevenlerin önüne set çektiğini vurgulayan Kırmızıgül şunları söyledi:
"GÖRDÜKLERİM İÇİMİ ACITTI"
"Güle güle Kadir abi… Bugün hem camideydim hem de Kadir İnanır’ın kabri başındaydım. Büyük bir sanatçıyı uğurlamaya gittim ama ne yazık ki gördüklerim içimi acıttı. En çok da siyasetçilerin cenazeleri bir protokol alanına çevirmesine üzüldüm. Böyle acı günlerde en önde görünme çabası, kameraların karşısında yer alma yarışı gerçekten vicdanları yaralıyor. Oysa o saflar siyasetin değil; ailenin, gerçek dostların ve yıllarını birlikte geçirmiş insanların yeri olmalıdır.
Koruma ordularıyla insanların itilip kakılması kabul edilemez. Bir cenazede vatandaşın önüne set çekmek, sevenlerini uzaklaştırmak, insanların son görevini yapmasına engel olmak hangi vicdana sığar? Siyasetçiler zaten her gün ekranlarda. Mitinglerde, açılışlarda, kürsülerde görünürler. Bari bir cenazede geri planda durmayı, acıya ortak olmayı ve sadece dua etmeyi bilseler…
Bir insanın son yolculuğu hiçbir siyasi görüntüden, hiçbir protokol düzeninden daha önemli değildir. Kabristanda da aynı manzara devam etti. İtiş kakış, öne geçme telaşı… Bir yanda fotoğraf çektirme peşinde olanlar, diğer yanda sevdiği insana son kez yaklaşmaya çalışan gerçek sevenler…
Bari bırakın da sevdiğimiz insanlara son kez sarılalım. Son kez yüzlerine bakalım. Sessizce vedamızı edelim. Ölümün karşısında herkes eşittir. O gün makamın da unvanın da koruma ordularının da hiçbir anlamı yoktur.
Çünkü tabutun başında önde durmak değil, geride durup saygı gösterebilmek asıl erdemdir. Kadir İnanır’a yakışan; gösterişten uzak, vakur ve onurlu bir vedaydı. Keşke bunu hep birlikte başarabilseydik. Her şeye rağmen güzel bir abiyi kaybetmenin üzüntüsünü yaşıyorum. Güle güle Kadir abim…"
Kaynak:Haber Merkezi