Martı TAG davasında karar: Haksız rekabet oluşturuyor
İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi, Martı Teknoloji A.Ş.’nin sunduğu “Martı TAG” hizmetinin haksız rekabet oluşturduğuna hükmetti. Firmanın sahibi Oğuz Alper Öktem, kararı istinafa taşıyacaklarını açıkladı.
GAZETE PENCERE - İstanbul Taksiciler Esnaf Odası’nın (İTEO), Martı’nın TAG uygulamasına karşı açtığı ‘haksız rekabet’ davasında karar çıktı. İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görülen davada mahkeme heyeti, Martı TAG ve TAG Sürücü hizmetlerinin internet sitesi ve mobil uygulama dahil her türlü mecrada sunulmasının engellenmesine karar verdi. Martı TAG hizmetine ilişkin reklam faaliyetlerinin yürütülmesi de yasaklandı.
İHTİYATİ TEDBİR TALEBİ REDDEDİLDİ
Martı Motosiklet, Martı Scooter hizmetlerine ilişkin taleplerse, hizmetin haksız rekabet oluşturduğunun ispatlanamaması gerekçesiyle reddedildi. Mahkeme heyeti, Martı TAG’ın haksız rekabet oluşturduğunu kabul etti ancak Martı internet sitesine ve uygulamasına erişimin engellenmesi yönündeki ihtiyati tedbir talebi reddedildi.

İSTİNAFA GİDECEĞİZ
Kararın ardından açıklama yapan Martı kurucusu ve CEO’su Oğuz Alper Öktem, taksicilerin erişim engeli taleplerinin reddedildiğini duyurdu. Öktem, kararı istinafa taşıyacaklarını belirtti. Açıklamasını sosyal medya hesaplarından duyuran Öktem şunları söyledi:
Uygulamamız, bugünkü duruşmada da durdurulmadı, taksicilerin tedbir talebi reddedildi. Taksiciler bizi yıldırmak için onlarca dava açıyor. Bu davayı da İstinaf Mahkemesi’ne taşıyacağız. Hukuki süreç devam edecek. Yıllarca sürecek bir mücadele bu. Hukuka güvenimiz tam. Kullanıcılarımız için erişilebilir çözümleri üretmeye kararlılıkla devam edeceğiz.
Kaynak:Haber Merkezi